loading...
ارتش سرخ نيوز
Admin بازدید : 70 پنجشنبه 24 مرداد 1392 نظرات (0)

: بازار آتوگيري و افشاگري در فوتبال ايران دوباره داغ شده و اين بار نوبت به سرمربي استقلال و دبير ستاد منشور اخلاقي رسيده است تا يكديگر را تهديد به برملا كردن حقايق كنند. كيفيت پايين توپ هاي ليگ برتر انگار جرقه اي بود كه كم كم آتش يكجنگ جدي را برافروخت. پس از حمله امير قلعه نويي و بعضيديگر از اهالي فوتبال به محصولات»آل اشپورت«، شايعه تهديد معترضانبه حضور در ستاد منشور سر زبان ها افتاد؛ آنچه باعث واكنش شديد برخي از چهره هاي فوتبالي شد. علي دايي روي آنتن زنده ادعا كرد عكس العمل خشمگينانه سازمان ليگ به موضوع ناشي از نفع بردن برخي آقايان از اين قرارداد است و بعدتر نوبت به قلعه نويي رسيد تا جدالي روياروي را با عليپور بيازمايد. كار رفته رفته به جاهاي باريك كشيده و حالا اين دو نفر به جدي ترين بخش از تقابل شانبا هم رسيده اند. سرمربي آبي پوشان روز گذشته در اظهارنظري حيرت آور مدعي شد دوست منشوري اش پيش تر به برخي مديران فوتبال كشور كت و شلوار و عسل)!( هديه مي داده و بنابراين مشكلي برايادامه كار نداشته است. در مقابل اما شيخ فدراسيون هم بيكار نماند و پاسخي شگفت انگيز به امير داد:»من چيزهايي مي دانم كه اگر بگويم سيل مي آيد و آقايان را مي برد. فعلا به خاطر حضور استقلال در آسيا سكوت مي كنم، اما بعدا با سند و مدرك همه چيز را به اثبات خواهم رساند!« عالي ترين سكانس اين فيلم پليسي، قطعا همين جاست؛ جايي كهيك مقام مسوول قضايي كه خودش را محور پاكسازي فوتبال ايران مي داند،زبان به تهديد ديگران مي گشايد و برخورد حقوقي با تخلفات آنها را به روز »مبادا« وامي گذارد. چنين لحني بيشتر برازنده آنهايي است كهمسووليت رسمي ندارند و تنها مي توانند با مبهم گويي و پرده پوشي توپ را به زمين ديگران بيندازند. اگر نه، كسي كه خودش را صاحب منصب مي داند و حقوق مي گيرد تا از حقايق دفاع كند، به جاي اين قبيل شاخ وشانه كشيدن هاي كلامي بايد دانسته هايش را ملاك برخوردهاي قضايي قرار بدهد. از همه خنده دارتر جايي است كه عليپور تصريح مي كند از تخلفات آقايان سند و مدرك در اختيار دارد؛ خب اگر ايناسناد موجود هستند، چرا قلعه نويي و كساني شبيه او هنوز دارند آزادانه كار مي كنند؟ آيا اين ناشي از اهمال و سستي فدراسيون فوتبال نيست؟

چرا اين مدارك پيش تر مورد استفاده ستاد منشور يا كميته اخلاق يا هيات رسيدگي به تخلفات حرفه اي قرار نگرفته است؟ نكند موضوع انفعال حضرات، به ماجراي كت وشلوار و عسل مربوط مي شود؟ براي آگاهي از عمق فاجعه، بايد گريزي به مصاحبه دو هفته قبل عليرضا عليپور زد؛ جايي كه دبير ستاد منشور در اظهارنظري بحث برانگيز مدعي شده بود درهاي فوتبال ايران به روي تباني و تخلفات مالي و اداري بسته شده و هيچ فسادي به اين حوزه راه ندارد! حالا كمتتر از 15 روز پس از اين ادعاي گل درشت و باور نكردني، خود عليپور از درياي تخلفات خبر مي دهد و اين كه با افشاي آنها سيل خواهد آمد. باز جايشكرش باقي است كه خود شيخ هم مثل بقيه مردم حرف هاي خودش را باور نكرده است! دروازه اين فوتبال اتفاقا به روي ناهنجاري و تخلف چهار طاق باز است. ديدنش آنقدرها هم»چشم بصيرت« لازم ندارد؛ بازيكنيكه مقابل تيم بعدي اش غيبت مشكوك دارد، مربياني كه هرچند سال يك بار فقط در ايران تيم پيدا ميكنند، دلالي كه به ديدن مقامات عالي كشوري مي رود و صدالبته مسوولاني كه قراردادهاي »توپ « مي بندند و معترضان را تهديد به مجازات مي كنند. زير پوست فوتبال ايران پر از اين داستان هاست؛ فقط افسوس آنهايي كه بايد به مقابله تمام عيار با اين مصائب و مفاسد برخيزند، كام شان عسلي است! پرونده اين كل كل هم خيلي زود به بايگاني مفصل فوتبال ايران خواهد پيوست. عليپور اسناد و مداركش را همان جايي خواهد گذاشت كه تا الان نگه مي داشت. هيچ سيلي در كار نخواهد بود. خيلي ها در اين مملكت داعيه »بگم بگم« داشتند و آخرش همچيزي نگفتند كه به كار آيد. فقط كمي زمان لازم است. همه چيز طبق معمول فراموش مي شود و فوتبال ايران باز هم در سلامت كامل)!( به كارش ادامه خواهد داد.

برچسب ها منبع : رسول بهروش ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
ارتش سرخ نيوز جديد ترين اخبار پرسپوليس و فوتبال ايران را در اختيار شما مي گذارد . نظر بگذاريد و براي استفاده از تمام امکانات وب ثبت نام کنيد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترس بازيکن پرسپوليس مقابل ملوان؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 654
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,001
  • بازدید ماه : 4,093
  • بازدید سال : 23,110
  • بازدید کلی : 208,058